الشهيدة فيفيان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الشهيدة فيفيان

يوجد فية كل ما يخص الكنيسة القبطية الارثوذكسية

مرحبا بكم فى منالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

اللبس المصيف للبنات

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin

المساهمات : 156

اللبس المصيف للبنات  Empty
مُساهمةموضوع: اللبس المصيف للبنات    اللبس المصيف للبنات  I_icon_minitimeالسبت مايو 07, 2011 6:54 am

سامحوني اذا كنت اثرت هذا الموضوع
لأنه بالفعل أصبح مشكلة كبيرة

و بنات كتير اصبحوا مستعدين لهدم كل مبادئهم التي تربوا عليها، بمجرد دخولهم البلاج أو رؤيتهم للشاطئ و الميه .

و كأن المصيفدعوة صارخة للملابس العارية .

هل خفة الملابس ( الملابس التي تناسب المصيف) تتناسب طرديا مع العري؟ يعني هو مش ممكن البس لبسيناسب المصيف و يكون محتشم و شيك؟

هل الشياكة معناها أعري نفسي قدام الناس؟
هل اللبس الخفيف معناه اللبس العريان؟

و للا خايفة يقولوا عليكي فلاحة أو صعيدية .. أنا ماقلتش ننزل البحر ببنطلون و جاكت طبعا .. أنا لا أقصد هذا

هو مش ممكن انزل الميه و انا لبسي محتشم الي حد ما- بطريقة لا يلومني أحد عليها .

في بنات كان ردها إني البس براحتيفى المصيف علشان مفيش حد يعرفني

قلت في بالي هو البنتبتلبس محتشم عشان الناس تعرفها بس .. يعني لو انتي في مكان ماحدش يعرفك فيه ممكن تلبسي عريان .

و هو الناس اللي في المصيف كائنات أخري غير اللي في بلدك؟

يا جماعة المصيف مكان عام زي غيره من الأماكن و الناس موجودة هنا و هنا .. و اللي بيلبس محتشم بيراعي ربنا مش الناس .

فلو كنت بعد ارضي الناس لم اكن عبدا للمسيح ( غل 1 : 10 )

سامحوني فأنا متضايق علي بنات المسيح و لولا هذا لما كنت أتفوه بهذه الالفاظ بكل صراحة . لكن شعرت أن هذا موضوع يجب علاجه .

و لو أنا غلطان في حاجة ياريت لو فيه بنات ممكن توضح لي .. يمكن هناك أشياء تغيب عن ذهني كولد ..

كذلك ان النساء يزين ذواتهن بلباس الحشمة مع ورع و تعقل ( 1تي 2 : 9 )
الآية دي قالها بولس الرسول علشان لبس البنت في كل مكان و زمان . في كنيستك و في بلدك و في شارعك و في المصيف و في الافراح .

المصيف مش فرصة نلبس فيها اللي احنا عايزينه كأن المصيف دي حاجة تاني لم تذكر في الانجيل .

اشكركم علي سعة صدركم و احتمالكم لهذا الكلام الذي ربما يجرح مشاعر القليل منكم .. الرب يبارك حياتكم

صلوا لأجلي
منقول
https://vevoo.forumegypt.net

اللبس المصيف للبنات
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» من هم الرجال ..........للبنات فقط